• Wycieczki

• ROK SZKOLNY 2021/2022

02-03 czerwca 2022 r. - wycieczka do Warszawy kl. 8a i 8b

W czwartek 02 czerwca 2022 r. uczniowie klasy 8a i 8 wraz z opiekunami paniami: S. Dębską, I. Śrubarczyk i W. Urgacz pojechali na wycieczkę do Warszawy. Przejazd do stolicy minął szybko i bez korków. Od razu rozpoczęliśmy zwiedzanie. Przez Park i Ogród Saski przeszliśmy pod Grób Nieznanego Żołnierza. Potem byliśmy pod Pałacem Prezydenckim i w Zamku Królewskim, z którego przeszliśmy na Stare Miasto, spacerowaliśmy ulicami Starego Miasta pod Barbakan i na Bulwary nad Wisłą oraz pod Pomnik Małego Powstańca. Podeszliśmy pod budynek Pałacu Kultury i Nauki, a na zakończenie dnia przejechaliśmy autobusem do Hotelu Best Western Portos, gdzie mieliśmy nocleg. W piątek po śniadaniu i spakowaniu bagaży pojechaliśmy do Łazienek Królewskich - po drodze mijaliśmy Pałac Belwederski - które o poranku zachwyciły nas swym pięknem. Kolejnym miejscem zwiedzania był Stadion Narodowy z punktem widokowym, spod stadionu pojechaliśmy metrem na Rondo Dmowskiego i przeszliśmy do Muzeum Powstania Warszawskiego, w którym spędziliśmy 2 godziny. Nadszedł czas pożegnania ze stolicą i powrotu do domu. Warszawa była dla nas gościnna, pogoda wspaniała a zwiedzane miejsca zachwyciły nas swoją urodą.

S. Dębska

23 marca 2022 r. - wyjazd uczniów klas 8a i 8b do Muzeum KL Auschwitz

W środę 23 marca 2022 r. uczniowie wraz z opiekunami pojechali do Muzeum KL Auschwitz. Wyjazd poprzedziła lekcja przygotowująca do wizyty w muzeum poprowadzona przez pracownika IPN oddział w Katowicach. Lekcja odbyła się 17.03.2022 r. Po dotarciu do Oświęcimia uczniowie zwiedzili obie części obozu - Auschwitz i Birkenau. Po Miejscu Pamięci oprowadzały nas panie przewodnik. Zobaczyliśmy ekspozycje dostosowane do wieku uczniów z klas 8. Po zwiedzeniu muzeum pojechaliśmy do jedynej pozostałej w Oświęcimiu synagogi - Chewra Lomdej Misznajot, którą prowadzi Centrum Żydowskie w Oświęcimiu. Opiekę nad uczniami sprawowały: kierownik wycieczki: pani Weronika U., opiekunowie: pani Sylwia D., pani Anna H.

Sylwia D.

ROK SZKOLNY 2020/2021

16 czerwiec 2021 r. - WYCIECZKA  DO  ALPAKARNI

W czerwcu po długim okresie nauki zdalnej uczniowie z klasy IV wybrali się na wycieczkę do Alpakarni w Poczesnej koło Częstochowy ze swoim wychowawcą p. Marta Puchrowicz-Kaszą  i p. Marta Kozicką. W tym kreatywnym miejscu zabawy i nauki dzieci spędziły czas, ciesząc się swoim towarzystwem i wspaniałymi zwierzętami. Główną atrakcją były alpaki- zwierzęta oswojone, pozbawione całkowicie agresji, okryte hipoalergiczną wełną. Oprócz alpaków podziwialiśmy także: wielbłądy, kozy, osiołki i wielobarwne ptaki. Zwierzęta były zaprzyjaźnione z człowiekiem, dlatego mogliśmy je karmić i głaskać, co sprawiło dzieciom wielką frajdę. W ten upalny dzień nie zabrakło oczywiście lodów i szaleństwa na placu zabaw.

Ten wyjazd przypomniał uczniom o szacunku, empatii i odpowiedzialności w stosunku do zwierząt. Najważniejszy jednak był wspólnie spędzony czas na rozmowach, zabawie i uśmiechu.

Marta Puchrowicz-Kasza, Marta Kozicka

ROK SZKOLNY 2019/2020

5.12.2019 r. - wycieczka do Sztolni Królowa Luiza w Zabrzu klasy 5a i 5b

Sztolnia Królowa Luiza to jedyny tego typu kompleks edukacyjno-turystyczny, powstały na bazie zrewitalizowanych naziemnych i podziemnych przestrzeni XIX-wiecznej Kopalni Królowa Luiza oraz Głównej Kluczowej Sztolni Dziedzicznej – największej budowli hydrotechnicznej w europejskim górnictwie węglowym.

Uczniowie poznali historię regionu i śląskie obyczaje, dowiedzieli się o duchu kopalni- Skarbniku i Utopku, szukali skamieniałości w podziemnym labiryncie i poznali cechy skał, wcielili się w zawód górnika i wykonywali szereg typowych prac górniczych. W trakcie spływu łodziami w historycznych wyrobiskach pod samym centrum 180-tysięcznego miasta, mijaliśmy podziemne porty, mijanki, wsłuchiwaliśmy się w odgłosy kapiącej wody wpatrując się w  panujący w całych podziemiach wyjątkowy światłocień.

Wycieczka pozwoliła nabyć uczniom wiedzę w atrakcyjny i nietuzinkowy sposób, z pewnością dostarczyła niezapomnianych wrażeń i emocji.

ROK SZKOLNY 2018/2019

8-9 kwietnia 2019 r.  - wycieczka do Warszawy

W dniach 8-9 kwietnia 2019 roku wybraliśmy się na dwudniową wycieczkę szkolną do Warszawy. W wycieczce brały udział 32 osoby z klas (II-VI) pod opieką nauczycieli: Iwony Nowak-Syguła, Mirosława Gębczyńska, Mariola Zygała.

Zwiedzanie Warszawy rozpoczęliśmy od Starówki, Placu Zamkowego z Kolumną Zygmunta, katedry świętego Jana Chrzciciela, Ryneku Starego Miasta, Pomnika Powstania Warszawskiego, Ogrodu Saskiego. Obejrzeliśmy zmianę warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza. Niezwykle ciekawym miejscem dla uczestników wycieczki był PGE Narodowy. Jest wśród nas wielu kibiców piłki nożnej i wizyta na tym stadionie była spełnieniem naszych marzeń. Gdy weszliśmy na trybuny i wspięliśmy się na ich szczyt, z góry podziwialiśmy ogrom tego obiektu. Naprawdę, robi wrażenie! Niewątpliwie atrakcją był wyjazd na trzydzieste piętro Pałacu Kultury i Nauki, skąd mieliśmy możliwość podziwiać Warszawę z wysoka. Potem pojechaliśmy autokarem do Centrum Nauki Kopernik. Jest to interaktywne centrum nauki, którego misją jest rozbudzanie ciekawości poznania świata i uczenia się. Mieliśmy okazję dokonać wielu doświadczeń naukowych, zobaczyć mechanizmy funkcjonowania ludzkiego organizmu, urządzeń, wszechświata. To był ostatni punkt programu naszej wycieczki, wróciliśmy do autobusu i wyruszaliśmy w drogę powrotną do domu.

Uważamy, że wycieczka była bardzo udana. Zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc. Panowała miła atmosfera. Zrobiliśmy sporo pamiątkowych zdjęć. Pomimo zmęczenia oraz oszołomienia natłokiem wrażeń byliśmy zadowoleni. Mam nadzieję, iż ponownie odwiedzimy to wspaniałe miejsce

Mirosława Gębczyńska

ROK SZKOLNY 2017/2018

Pszczyna

21.03.2018 r. uczniowie klas IV-VI wraz z opiekunami (p. S. Dębska,p. R. Wiatr, p. B. Dybiec) pojechali na wycieczkę do Pszczyny. Mimo, że był to pierwszy dzień wiosny, park pałacowy w Pszczynie przywitał nas śniegiem. Pospacerowaliśmy po kameralnym rynku tego niewlekiego miasteczka. Zwiedziliśmy XIX i XX w. wnętrza Muzeum Zamkowego. Potem udaliśmy się do Skansenu Wsi Pszczyńskiej, gdzie widzieliśmy grupy przedszkolne topiące Marzannę. My zwiedziliśmy skansen, a potem udaliśmy się do Pokazowej Zagrody Żubrów, udało nam się trafić na końcówkę pory karmienia i zobaczyliśmy kilkumiesięczne żubrzątka. Z Pszczyny wracaliśmy w słoneczną, chociaż chłodną pogodę.

ROK SZKOLNY 2015/2016

Łódź

10.06.2016 r. klasy IV i VI wraz z opiekunami (pani Sylwia Dębska, pan Rafał Wiatr) pojechały na wycieczkę do Łodzi. Do Łodzi (do Planetarium EC1) dotarliśmy na 11.15, o godzinie 11.30 rozpoczął się trwający 50 min. pokaz Najbliższe podwórko. Z planetarium udaliśmy się autokarem do Centralnego Muzeum Włókiennictwa, gdzie od godziny 13.15 zwiedzaliśmy skansen zabudowy miejskiej, halę z maszynami przędzalniczymi oraz halę, w której widzieliśmy działające maszyny przędzalnicze. Ze skansenu udaliśmy się do Muzeum Kinematografii mieszczącego  się w   neorenesansowym pałacu zbudowanym dla Karola Scheiblera.  Znajduje się on w  Łodzi przy Placu Zwycięstwa 1 (dawniej Wodny Rynek), obok był olbrzymi kompleks jego fabryki i fabrycznego osiedla robotniczegoKsięży Młyn (pierwsza w Łodzi winda, przepiękne wnętrza i oryginalne przedmioty). W 2015 pałac został uznany pomnikiem historii. Jedyne w Polsce Muzeum Kinematografii posiada w swych zbiorach cenny zabytek -  XIX-wieczny fotoplastykon z firmy Augusta Fuhrmanna (jeden z czterech zachowanych na świecie), ustawiony w dawnej łaźni pałacowej na I piętrze. Zwiedzanie trwało od 14.30 – do 16.00. Potem udaliśmy się do zaparkowanego nieopodal autokaru i wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Po drodze zatrzymaliśmy się na posiłek w McDonaldzie. Pod szkołę wróciliśmy na godzinę 20.30. Pod szkoła czekali na nas rodzice uczniów.

ROK SZKOLNY 2014/2015

Wieliczka

11.06.2015r.  klasy I a i I b wraz z wychowawcami wybrały się na wycieczkę do Wieliczki. Głównym celem  było zwiedzenie Zabytkowej kopalni Soli w Wieliczce. Uczestnicy wycieczki wraz z przewodnikiem musieli pokonać ogromną liczbę schodów. Na dole przewodnik oprowadził wszystkich po całej kopalni i opowiadał dzieciom wszelkiego rodzaju ciekawostki. Magiczna podróż labiryntem solnych korytarzy była idealną okazją, żeby poznać unikalne pejzaże niezwykłych komór, odkryć tradycję i historię Kopalni. Wszystkich zachwyciły  słone jeziora, komory i kalpice, w tym ta dedykowana św. Kindze. Wycieeczka wszystkim bardzo się podobała i zapewniła uczestnikom niezapomniane przeżycia.

Kraków

10.06.2015 r. uczniowie klas III, IV, V i VI wraz z opiekunami: panią Małgorzatą Krzystańską, Beatą Kruk i Sylwią Dębską pojechali na wycieczkę  do Krakowa. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Wawelu, gdzie zobaczyliśmy katedrę, dzwon Zygmunta, dziedziniec zamku królewskiego i smoczą jamę. Traktem nad Wisłą przeszliśmy na Rynek Starego Miasta. Na ulicy Szewskiej mieści się Krakowska Manufakrura Czekolady, w której mieliśmy okazję posłuchać historii wytwarzania czekolady, a oszołomieni słodkim zapachem mogliśmy kupić czekoladowe puszności o różnych kształtach. Potem zwiedziliśmy podziemia pod Sukiennicami. Na zakończenie weszliśmy do wnętrza Kościoła Mariackiego. Ponadto o godzinie 14.00 mieliśmy okazję wysłuchać hejnału granego z wieży Kościoła Mariackiego.

Pszczyna

07.11.2014 r. uczniowie klasy V wraz z opiekunami: wychowaczynią Sylwią Dębską i nauczycielem wychowania fizycznego Rafałem Wiatrem pojechali na wycieczkę do Pszczyny. Obawialiśmy się pogody, ale ta okazała się wyśmienita jak na tę porę roku. Zwiedziliśmy Muzeum Zamkowe, po którym oprowadzał nas, snujący ciekawe opowieści pan przewodnik. Potem przez park pałacowy przeszliśmy do Skansenu Wsi Pszczyńskiej, gdzie można było zobaczyć zabudowę charakterystyczną dla pogranicza Śląska i Małopolski - najbardziej podobała nam się rekonstrukcja młyna i kuźnia, gdzie w sezonie odbywają się pokazy pracy kowala. Następnie przeszliśmy przez rynek i powędrowaliśmy do zagrody żubrów, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć wszystkie okazy żubrów, gdyż trafiliśmy na porę karmienia. Widzieliśmy tam też inne zwierzęta, w tym uciekające przed nami na dach pawie. W drodze powrotnej nie obyło się bez przystanku w McDonaldzie. Wycieczka była bardzo ciekawa.

ROK SZKOLNY 2013/2014

Zabytkowa Kopalnia Węgla Kamiennego "Guido" i Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu

29 maja 2014 r. mieliśmy okazję zwiedzić Zabytkową Kopalnię Węgla "Guido" w Zabrzu. Pogoda spłatała nam figla, gdyż od rana padał deszcz i było bardzo zimno, ale to nas nie przerażało, bo wiedzieliśmy, że kilka godzin spędzimy pod ziemią na poziomie 170, a potem 320 (najgłębszy pokład udostępniony do zwiedzania w Europie). W kopani nasza 43 osobowa grupa została podzielona na dwie części kl. IV i VI oraz II i V z opiekunami. Przewodnicy przynieśli nam karty pracy, które mieliśmy uzupełniać słuchając wyjaśnień oprowadzających nas przewodników. Wszyscy pracowali w skupieniu, a było co oglądać tamy, ściany, kombajny, podajniki itp. Atrakcją była przejażdżka podwieszaną pod stropem kolejką, taką jaką górnicy dojeżdżają do chodników, w których pracują. Po  trzech godzinach byliśmy już na powierzchni (wciąż padało). Udaliśmy się do Muzeum Górnictwa Węglowego, wszyscy myśleli, że będzie tam bardzo nudno, ale okazało się, że przywitały na śląskie strachy i strzygi wyświetlane w formie hologramów, część wystaw była interaktywna (skarbnik, śląskie domy, tradycje, orkiestra górnicza - manekiny). Największe wrażenie zrobił na wszystkich las karboński i ogromne stonogi. W drodze powrotnej nie zabrakło również przystanku w McDonaldzie. Do domu wróciliśmy zmęczeni i pełni wrażeń. Opiekunowie: panie Sylwia Dębska, Małgorzata Krzystańska, Beata Szczęsna.

Miechów - Wytwórnia Bombek Choinkowych.

18.11.2013 r. uczniowie klas I- III uczestniczyli w wycieczce do Miechowa – Wytwórni Bombek Choinkowych pod opieką nauczycieli - Moniki Kijanka, Iwony Nowak-Syguły, Małgorzaty Krzystańskiej. Zakład specjalizuje się w ręcznej produkcji szklanych ozdób choinkowych w różnych wielkościach  i kształtach. Podczas wycieczki uczniowie zostali zapoznani ze wszystkimi etapami produkcji, takimi jak: ręczne formowanie szkła, srebrzenie, zdobienie bombek. Wycieczka połączona była z zajęciami warsztatowymi, a więc dzieci same mogły nie tylko obserwować jak powstają bombki choinkowe, ale również same mogły je tworzyć pod kierunkiem dekoratorek.